دستمزد کارشناس تولید محتوا

دستمزد یک کارشناس تولید محتوا چقدر است؟

تولید محتوا از تخصص هایی است که هم اکنون توانسته طرفدارن زیادی را به خود اختصاص دهد. تولید کردن محتوا در یک بازه وسیعی قرار می گیرد. نمی توان این کار را تنها محدود به زمینه خاصی نمود. نکته جالب توجه این که به دلیل مشکلاتی که بیماری کرونا در دو سال اخیر برای حوزه های مختلف کسب و کار ایجاد کرده است سبب شده است تا تولید محتوا از رونق زیادی برخوردار شود. اما سوالی ممکن است در اینمیان به اذهان خطور کند؟ درآمد یک تولید کننده محتوا چقدر است؟ چه افرادی می توانند وارد این زمینه کاری شوند؟ آیا دستمزد یک کارشناس محتوا به قدری هست که بتواند به این کار به عنوان یک شغل دائمی بنگرد؟ در ادامه قصد داریم تا در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

آیا تولید کردن محتوا تنها به ترجمه کردن متن محدود می شود؟

در نظر داشته باشید که تولید محتوا طیف عظیمی دارد. در نگاهی ساده شاید به نظر آید که تولید محتوا تنها شامل ترجمه یا نوشتن یک متن ساده باشد. اما رایج ترین شکل از تولید محتوا، تولید محتوای متنی است. ولی تولید محتوا روش های دیگری نیز دارد. محتواها می توانند صوتی، تصویری و ویدیویی باشند. اگر تولید محتوای تصویری بسازید و در اینستاگرام قرار دهید می توانید مخاطبان زیادی را به خود جذب نمایید. تولید محتوا به صورت ویدئو نیز در سایر کشورها مانند ایالات متحده به دلیل استفاده زیاد مردم از یوتیوب بسیار رشد فزاینده ای داشته است؛ به طوری که این نوع تولید محتوا را دارای آینده ای بسیار درخشان می بینند.

محتوای تصویری

محتوای تصویری نسبت به محتوای متنی می تواند دارای یک سری مزیت ها باشد. از جمله این که شما می توانید تصاویر جالب در رابطه با برند خود تولید نمایید و آن را به صورت مختصر و مفید و در زمان کوتاه به تصویر بکشید. لذا در بازه زمانی کوتاه می توانید مخاطبان اصلی خود را فرا بخوانید. نکته جالبی که لازم است در این جا به آن توجه کنید این است که در دل تصاویر قدرتی نهفته است که نمی توان آن را در هیچ متنی به این سادگی پیدا کرد. ما در عصری هستیم که افراد بسیاری زمان کافی برای مطالعه ندارند. لذا تولید محتوا به صورت تصویری می تواند در این عرصه بسیارموثر عمل کند. بنابراین نقش تولید محتوای تصویری را فراموش نکنید.

محتوای صوتی

محتوای صوتی می تواند به صورت پادکست ظاهر شود. توجه داشته باشید با توجه به این که این نوع تولید محتوا در قیاس با تولید محتوای تصویری از طرفدارن کمتری برخوردار است اما هنوز نیز این نوع تولید محتوا توانسته پا برجا باشد  و مخاطبان خاص خود را داشته باشد. در واقع با بستن چشم و گوش فرا دادن به محتوای صوتی می توان به آن چه محتوا قصد دارد تا بیان کند برسید. در نظر داشته باشید که در محتوای صوتی خیالات شما به پرواز در می آیند و خود شما می توانید تصاویری که در موقع گوش دادن به محتوا به ذهنتان خطور می کند را کارگردانی کنید.

محتوای ویدیویی

همان طور که در قبل متذکر شدیم تولید محتوای ویدئویی را آینده تولید محتوا می انگارند. جالب است بدانید از زمانی که پلتفرم یوتیوب پا به عرصه وجود گذاشته افراد زیادی با تولید کردن محتواهای تصویری توانسته اند تا درآمد های چند صد هزار دلاری نیز پیش بروند. با ساخت محتواهای جذاب در یوتیوب شما می توانید هر روزه، بر تعداد مخاطبان خود بیفزایید و درآمدی شگفت انگیز را از آن خود بسازید. نکته مهم دیگر در رابطه با یوتیوب این است که دومین موتور جست و جو در دنیا بعد از گوگل به شمار می آید. در یوتیوب می توان در همه زمینه ها، محتوا پیدا کرد. برخی از افراد یوتیوب را به عنوان بزرگترین دانشگاه جهانی در نظر ترسیم می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که شما بتوانید با محتواهای به درد بخور، افراد زیادی را به کانال خود جذب نمایید و درآمدهای بسیار بالایی را از آن خود سازید. در این جا نقش تولید محتوای منحصر می تواند به بهترین شکل دیده شود. علاوه بر آن لازم است تا محتوا بسیار جذاب باشد تا افراد زیادی را به سمت خود بکشاند.

عوامل موثر بر درامد کارشناس تولید محتوا

فاکتورهای موثر بر میزان درآمد کارشناس تولید محتوا

میزان مهارت ها

در نظر داشته باشید هر چقدر مهارت های شما افزون گردد، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.  اگر همه مهارت هایی که برای یک کارشناس محتوا بودن دارید را کسب نمایید شما برای شرکت مد نظر به عنوان فردی خلاق و متخصص به شمار می آیید.

تولید محتوا یک پروسه تخصصی و تیمی است. با وجود این برخی شرکت ها کار خود را با هزینه ای کم آغاز می کنند.

به همین علت امکان دارد تا افرادی را جست و جو کنند که دارای قابلیت های زیادی در تخصص های مختلف باشد. میزان مهارت های شما می تواند شانس استخدام شما را بالا ببرد. همچنین مهارت های زیاد سبب می شود تا دستمزد شما نیز بالا برود. اگر شما کار 4 متخصص را انجام دهید دست کم دستمزد 2 نفر را دریافت می دارید و این یک معامله به نفع کارمند و کارفرما است.

میزان تجربه

در نظر داشته باشید که ممکن است شما دارای تخصص بالا باشید اما درآمد شما کم باشد. این ابتدای مسیر است. لازم است برای پیشبرد اهداف مالیتان در این خصوص، تلاش بیشتری کنید. نمونه کارهای خود را حرفه ای سازید و در معرض دید قرار دهید. هر چه کار شما حرفه ای تر شود درآمدتان نیز بیشتر می شود.

محل زندگی

خوبی کار تولید محتوا این است که شما نیازی ندارید تا در محل کار حضور داشته باشید. البته این مساله در ایران جای خود را به طور کامل باز نکرده است. بسیاری از کارفرماها می خواهند تا کارمندان آن در جلوی دیدگان آن ها کار کنند. لذا همین امر سبب می شود تا درآمد افراد فرق کند. افرادی که در شهر تهران هستند به شرکت های بزرگتری دسترسی دارند و می توانند درآمدهای بالاتری را برای خود رقم بزنند. اگر بتوانید برای کار حضوری در شهرهای بزرگ مستقر شوید می توانید درآمد بیشتری کسب نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

 

موضوع مرتبط : تولید محتوا
https://webcando.ir/?p=58
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه