فرمول های محتوا نویسی ، یکی از موثرترین و بهترین روش های هک رشد، در تولید محتوا و کپی رایتینگ محسوب می شوند. اغلب تولیدکنندگان محتوا زمانی که هنگامی که شروع به نوشتن می کنند با ترس این که نوشته های شان مخاطب نداشته باشند، در گیر هستند. اما جای نگرانی نیست زیرا کافی است فرمول های تولید محتوا را بدانید و با خیال آسوده فقط بنویسید و بنویسید و بنویسید. همواره به یاد داشته باشید که؛ تولید محتوا باید به گونه ای باشد تا کاربران در کوتاه ترین زمان و با کمترین کلمات ممکن، هدف اصلی را درک کند.
صفر تا صد فرمول تولید محتوا
ما در این نوشتار شما را با فرمول های تولید محتوا آشنا خواهیم کرد و کمک تان می کنیم تا سایتی پر بازده و پر بازدید داشته باشید.
تولید محتوا فرمول دارد؟
فرمول های تولید محتوا برای افرادی که می خواهند با کمترین تلاش، بهترین نتیجه و بیشترین میزان درآمد را بگیرند، بسیار مناسب است. این فرمول ها در عین سادگی، بسیار شگفتی می آفرینند.
-
اصل ساده نویسی:
ساده سازی به معنای استفاده از کلمات پر تکرار، عمومی و ساده نیست، بلکه باید قابل فهم باشد و مفهوم کلی و اصلی سایت را برساند. در محتواهایی که برای انواع سایت ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و کانال ها تولید می کنید ، هر چه متون سخت و پیچیده را خواناتر و ساده تر بیان کنید، کاربران بیشتر با آن ارتباط برقرار کرده و جذب می شوند. و این امر تبحر و مهارت شما را در کپی رایتینگ، می طلبد.
-
خلاق و مبتکر باشید:
یکی دیگر از فرمول های تولید محتوا ساده نویسی است. شما به عنوان بلد این کار باید کلکسیونی کامل از ایده و محتواهای عالی و خاص را جمع آوری کنید تا در زمانی که ذهن تان خالی است و چیزی برای ارائه ندارید، از آنها استفاده کنید، نظیر: آگهی تبلیغاتی، ایمیل، محتوای جذاب و…
-
انتخاب فرمت مناسب:
به یاد داشته باشید که شما متن و محتوا را برای کاربران تولید می کنید. این به این معناست که شما باید محتواها را در قالبی که راحت تر، لذت بخش تر و مورد تایید کاربران باشند تولید کنید. این فرمت می تواند در قالب پست وبلاگ، ویدیو، اسلایدشوها، گرافیک، کتاب های الکترونیکی، روزنامه، پادکست یا هر چیز دیگری که در ذهن خلاق شما وجود دارد، باشد.
برای این منظور همواره از خود بپرسید: استفاده از این محتوا چقدر برای مخاطب آسان است؟ چه فرمتی می تواند برای مخاطب جذاب تر و گیراتر باشد؟ و سوالاتی از این قبیل.
-
ارائه آسانسوری (Elevator pitches):
هدف از ارائه آسانسوری منتقل کردن اصل مطلب در 30 الی 90 ثانیه می باشد. این روش به ما در تولید محتوا، بازاریابی دیجیتالی و ارائه مغز اصلی پیام کمک می کند.
-
مدیریت زمان:
اگر به دنبال تولید محتواهای پول سازی هستید باید برای آن وقت بگذارید، اگر تازه کار باشید احتمالا ساعت ها و یا روزها باید برای نوشتن 1000 کلمه وقت بگذارید که این خود زمان بر است. کافی است از یکی از فرمول های تولید محتوای سریع (کپی رایتینگ) به طور حرفه ای استفاده کنید. به یاد داشته باشید؛ اگر به مدت چند هفته یا کمی بیشتر اطلاعات و محتوای وبلاگ یا وب سایت تان را به روز نکنید، از لحاظ رتبه بندی گوگل و همین طور کاربران، با مشکل مواجه خواهید شد و دچار ریزش
مخاطب می شوید.
-
هرس کردن محتوا:
این مورد یکی از مهمترین نکات در تکمیل فرمول تولید محتوا است. همانطور که چربی در بدن و زباله در طبیعت، ظاهری بد را به نمایش می گذارند، در محتوا نیز بعضی کلمات و جملات همین گونه اند و باید از سایت اصلاح یا حذف شوند. برای روی فرم بودن سایت، بعد از حذف کلمات زائد، کلمات قدرتمند را جایگزین کنید. برای ثبت سفارش تولید محتوا سئو شده کافیست همه چیز را به هرمان وب بسپارید.
بیشتر بخوانید : تولید محتوا چیست و تولید کننده محتوا کیست
-
در نظر گرفتن رفتار کاربر:
کاربران همانند یک اسکنر عمل می کنند نه یک خواننده. بدین معنا که مخاطب می خواهد تا در یک نگاه کل مطالب درج شده در سایت را اسکن کند و هر آنچه را که عایدش می شود، استخراج کند.
-
فرمول PPPP (4P):
این فرمول تولید محتوا که توسط Henry Hoke ارائه شده حروف اول 4 کلمه زیرا شامل می شود:
- Picture: ایجاد یک تصویر جذاب در ذهن مخاطب، طوری که علاوه بر درک مفهوم، ذهنش نیز درگیر شده و آینده را در ذهن خود به تصویر بکشد.
- Push: کاربر را هل دهید تا سریع تر اقدام کند.
- Promise: با وعده دادن به مخاطب، در آنها انگیزه ایجاد کنید و بگویید که با استفاده از محصول یا خدمات شما چه نتایج منحصر به فرد و عالی ای نصیب شان می شود.
- Prove: به مخاطب ثابت کنید که شما دقیقا مطابق با وعده های تان پیش خواهید رفت.
-
فرمول QUEST:
- Q: مخاطب را مجذوب کنید و او را برای چیزی که قرار است بخواند، کاملا آماده نمایید.
- Understand: کاربران را درک کنید.
- Educate: راه حل هایی را که در اختیار دارید و می تواند مشکل کاربران را حل نمایند را به کاربران یاد بدهید.
- Stimulate/Sell: راه حل تکمیلی خودتان را به عنوان راه حل مشکل شان به مخاطبین بفروشید.
- Transition: مخاطبان را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید.
-
ایجاد یک حسابرسی محتوا:
زمانی که برای ایجاد یک محتوا بدون هیچ هدف مشخص به دنبال یک استراتژی می گردید، در هر بخش بازاریابی می توانید از ممیزی محتوا بهره بگیرید، تنها به این دلیل که شما با استراتژی های مشخصی شروع نکردید، به این معنا نیست که محتوای شما در حال حاضر متناسب و مناسب نیست.
-
استفاده از CTA:
شما می خواهید کاربران چه کنند؟ خرید یا کلیک؟؟ در مورد کاری که کاربران باید دقیقا همان را انجام دهند توضیح دهید. دکمه ها را به گونه ای بنویسید که مخاطب، راهی جز کلیک بر روی آن را نداشته باشد.
کلام آخر
فرمول های تولید محتوا به شما کمک می کنند تا الگوبرداری هوشمندانه ای از مشهورترین کپی رایترهای دنیا داشته باشید. کافی است اطلاعات خودتان را در فرمول های محتوا نویسی جایگزین کنید تا به سریع ترین روش، بیشترین حجم محتوایی با ارزش را تولید نمایید. در تولید محتوا و کپی رایتینگ باید احساسات مخاطبان را در گیر کنید و خود را جای آنها قرار دهید.