در حال حاضر شبکه های اجتماعی در معرفی و گسترش یک کسب و کار، رشد فزاینده ای را از سر گذرانده اند. پیشرفت شبکه های اجتماعی در بسیاری از زمینه ها به خصوص معرفی انواع برندها در حال گسترش است. هر روز می گذرد مردم بیشتری به این جمع می پیوندند؛ گویا تقریبا همه به این نتیجه رسیده اند که موفقیت صد در صدی برای تبلیغ یک کالا تنها از راه همین شبکه های اجتماعی جواب می دهد. اما یکی از بزرگ ترین شبکه ها، اینستاگرام است. زمانی که از اینستاگرام برای گسترش کسب و کار بهره می گیرید تولید محتوا بسیار مهم می شود. زیرا با تولید محتوای درست و سنجیده می توان کاربران زیادی را جذب نمود. اما تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
تولید محتوا در اینستاگرام را بایستی با تولید ویدئو، عکس، متن و صوت انجام دهید. تولید محتوا باید در کوتاه ترین زمان مضمون خود را به مخاطب منتقل نماید.
چگونگی تولید محتوای ایده آل در اینستاگرام
استفاده از الگوی آماده
استفاده از تصاویر برای تولید محتوای اینستاگرام بسیار مهم است. زیرا اولین چیزی که مخاطب با آن مواجه می شود همین عکس ها هستند. بنابراین لازم است تا لب کلام در همین تصاویر به مخاطب نشان داده شود. جذابیت عکس ها سبب می شود تا مخاطب، به خواندن کپشن ترغیب شود یا از آن عبور کند. بنابراین لازم است زمان کافی برای ویرایش تصاویر قرار بدهید. از بهترین نرم افزارها استفاده کنید تا مقصود خود را در قالب این تصاویر به بیننده انتقال نمایید. ابزارهای طراحی به صورت آنلاین بسیار زیاد هستند. لازم است تا به یادگیری آن ها بپردازید. لازم است تا هر از گاهی یک بانک عکس از تصاویر جمع آوری کنید. این محصولات می توانند به شما در این راه بسیار یاری رسان باشند. لازم است تا با مخاطبان خود یک تعامل قوی برقرار سازید. هر روز عکس های جدید در پست های اینستاگرام خود گذارید تا تعجب فالوورهای خود را برانگیزانید. پس از مدت زمان کوتاهی خواهید دید که به تدریج مشتریان زیادی پیدا کرده اید. هر چه خلاقیت خود را در تولید محتوا بالاتر ببرید می توان رونق بیشتری به کسب و کار خود ببخشید.
بهره گیری از تصاویر موجود با کیفیت
ممکن است در نگاه اول این گونه به نظر برسد که استفاده از تصاویری که از قبل وجود دارد چندان کار جالبی نیست. اما این بدان معنی نیست که نباید هیچ گاه از آن ها استفاده کنید. اتفاقا بسیاری از این تصاویر می توانند در به رخ کشیدن مفهوم محتوای شما بسیار تاثیر گذار و مهم باشند. می توانید به سایت هایی رجوع کنید و ببینید که آیا تصاویری می یابید که به درد برند شما بخورد. می توانید آن عکس ها را به رایگان دانلود نمایید و در زمان مناسب از آن استفاده کنید. برخی از تصاویر نیاز دارند تا با برخی از ابزارها طراحی شوند. یادگیری این نرم افزارها اصلا سخت نیست.
ترکیب فرمتهای گوناگون
مورد مهمی که در اینجا لازم است تا به آن اشاره نماییم این است که شما لازم است همه فرمت های محتوایی رابرای کاربران خود به نمایش درآورید. برای این کار می توانید ماکزیمم ده پست را با اشتراک گذارید و یک آلبوم به وجود آورید. همچنین می توانید منظور برند خود را در فیلم های 60 ثانیه ای به مخاطبان خود نشان دهید. بسیاری از مخاطبان با تماشای همین محتواها علاقه مند به کارهای شما می شوند. لازم است تا حد اعتدال را رعایت کنید. از تصاویر زیاد برای معرفی محصولات خود استفاده نکنید. لازم است تا مضامین محتواهای تصاویر را متنوع کنید. این کار سبب می شود تا کاربران به ادامه خواندن ترغیب شوند. سپس می توانید قدم های خود را به سمت جلوتر بردارید و ایجاد گیف نمایید. اینستاگرام، گیف ها را مثل ویدئو می شناسد. در نظر داشته باشید که این گیف ها راهی راحت برای تعامل با کاربران است. چون کاربران به آن علاقه مندی نشان می دهند.
ساختن محتوا از برندهای موجود
ممکن است شما زمان کافی برای ساخت محتوا در اینستاگرام نداشته باشید. در این زمان می توانید با رعایت حق قانونی پیج ها از سایر محتواها که محصولات شبیه به شما دارند بهره ببرید.
در ادامه راه هایی را ذکر می کنیم که شما می توانید از دیگر برندها استفاده نمایید:
ارزیابی هشتگ و حساب کاربری برای یک محتوای خوب
برای اینکه بتوانید یک محتوای مجدد تولید کنید لازم است تا از هشتگ ها ی مربوط با فیلد کسب و کار از اکانت های اینستاگرام اشخاص معروف استفاده کنید. این کاربران مخاطبان مشابه شما دارند و آن ها که مستقیما از رقبای شما نیستند بهره ببرید. لازم است تا یک لیست از صفحات برندها یا اشخاص مهمی که مطالبی خوب در رابطه با حوزه کاری شما به اشتراک می گذارند را تهیه کنید. سپس آن ها را دنبال نمایید تا بتوانید پست های جدیدی که می گذارند را مشاهده کنید. اگر پستی برای شما مهم بود می توانید از آیکونی که در زیر پست قرار دارد بهره بگیرید و آن را ذخیره نمایید تا در زمانی که دوباره خواستید آن را ببینید بتوانید به آسانی آن را پیدا کنید.
دقت داشته باشید هشتگ هایی که جستجو می کنید با کسب و کار شما مرتبط باشند. زیرا یک هشتگ بی ربط می تواند شما را به بیراهه بکشاند و تولید محتوای شما را از مسیر درست بیرون اندازد.
کسب اجازه از فردی که دارای پیج اصلی است برای استفاده مجدد از آن ها
اگر می خواهید از یک پست در صفحه ای که عینا در پیج شماست بهره ببرید لازم است تا از آن پیج اجازه بگیرید. برای این کار لازم است تا پست مد نظر خود را از راه فلش که در زیر همان پست قرار دارد به دایرکت آن پیج بفرستید و از آن فرد اجازه بگیرید. با این کار علاقمندی خود را به آن پست نشان می دهید و با توضیح این مطلب که پست آن ها در معرض دید بیشتری از افراد قرار می گیرد باعث خوشحالی آن ها می شوید. لذا آن ها به شمااجازه می دهند تا آن پست را انتشار دهید. لذا شما می توانید به شکل قانونی از محتوای برندهای دیگر استفاده کنید و تولید محتوا نمایید.