تولید محتوا در اینستاگرام یکی از رایج ترین موضوعاتی است که این روزها علی الخصوص در رابطه با پیج های فروشگاهی درباره ان صحبت میشود. در واقع شیوه ای موثر برای دیده شدن مطالب یک سایت و در معرض دید قرار گرفتن آن است. بی شک، هر مطلبی در اینترنت یک محتوا با پیش زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و … می باشد. امروزه تولید محتوا برای فروشگاه ها و انواع کسب و کار های مجازی حائز اهمیت شده است. این روش با قواعد و اصول خاص خود در رونق کسب و کار ها نقشی کلیدی ایفا می نماید. در ادامه با من همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهم.
همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرم برای پیج فروشگاهی
آیا تولید محتوا برای یک پیج فروشگاهی کاری سخت و پیچیده است؟ آیا برای تولید این مطالب به تخصص و مهارت خاصی نیازمند هستیم؟ در چنین فروشگاهی از چه طرقی می توان اقدام به تولید نمودن محتوا های مطلوب نمود؟ در ادامه با این مباحث مهم و با اهمیت آشنا می شویم.
پیج فروشگاهی
اگر کمی به دوران کسب و کار این چند سال آخر دقیق شویم با یک نکته مهم برخورد می کنیم. اکثر مشاغل، اماکن خدماتی و انواع کسب و کار به فضای مجازی راه پیدا نموده اند. این راهیابی جهت افزایش فروش و ارائه خدمات آن ها می باشد. ضمن این که به دیده شدن بیشتر آن ها کمک می نماید. در واقع میدان مخاطب گیری آن ها گسترده تر خواهد شد. حتی امکان خرید و فروش آنلاین نیز برقرار شده است. کرونا و دوران خانه نشینی بر این رویکرد نیز دامن زده است.
هر فعالیتی می تواند به صورت یک پیج فروشگاهی در بیاید. اما موفقیت یک چنین پیجی در گرو مسائل زیادی است. اگر شما بخواهید به سمت چنین مرکزی جذب شوید به چه قسمت هایی توجه می کنید؟ تولید محتوا در جذب مخاطب و دیده شدن یک پیج فروشگاهی بسیار موثر خواهد بود. اما در این جا به چه اقداماتی با عنوان تولید محتوا نگاه می کنند. آیا محتوا صرفا یک مطلب با متون مختلف است؟ یا این که تصاویر و عکس ها هم محتوا محسوب می شوند؟
بیشتر بخوانید : منظور از تولید محتوا در اینستاگرام + تولید محتوای آیده آل
اینستاگرام
یک پیج فروشگاهی در برنامه اینستاگرام راه اندازی می شود. فضایی که با انواع و اقسام پیج دیگر نیز در آن روبرو هستیم. اما برخی از پیج های اینستاگرامی به عنوان یک فروشگاه برای عرضه محصولات یا خدماتی ویژه هستند. اغلب افراد تصورات اشتباهی دارند. آن ها فکر می کنند با نمایش تصاویر از محصولات و خدمات خود اقدام به تولید محتوا می نمایند. در واقع تصور می کنند با معرفی محصول و خدمات خود این مسیر را به خوبی طی می کنند.
اما این تصور کاملا اشتباه و سردرگم کننده است. این مسیر فقط به معرفی شما و عملکرد پیج تان بر نمی گردد. تصور می کنید به چه نوع محتواهای دیگری نیز نیاز دارید؟
کپشن نویسی
نوشتن کپشن برای هر پستی در یک پیج فروشگاهی، یک نوع تولید محتوا محسوب می شود. شما با توجه به پست خود یک محتوای متناسب و جذاب می نویسید. گاهی این کپشن می تواند چنان فوق العاده باشد که مخاطب را به تمرکز بیشتر بر آن بخش وا دارد. در این قسمت فرد درباره محصول مورد نظر یا خدمت توصیفی در پست به ارائه مطالبی می پردازد. این مطالب می تواند صمیمانه، دوستانه، رسمی و … نوشته شود. این بیان و لحن آن می تواند متناسب با نوع پست شما باشد. با یک جمله جذاب و پر کشش این بخش را شروع کنید. توجه کنید که اطلاعات وارد شده در این بخش متناسب با پست گداشته شده، کامل و بدون ابهام باشد. از هشتگ ها برای راهیابی طیف بیشتری از مخاطبان به سمت پست خود استفاده نمایید.
استوری یا وضعیت
در پیج های اینستاگرامی امکان گذاشتن استوری برای دارندگان پیج ها برقرار است. این بخش نوعی دیگر از تولید محتوا در پیج های فروشگاهی می باشد. بنابراین این محتوا می تواند شامل متن، عکس و حتی ویدئو باشد. استوری ها می تواند شامل معرفی هیجان انگیز یک محصول باشند. شاید هم آف و تخفیف های ویژه یک محصول را به نمایش بگذارند. برای مشاوره و تولید محتوا اینستاگرام میتوانید همه چیز ار به هرمان وب بسپارید.
در آن ها کد های تخفیف نیز ذکر می شود. گاهی نیز یک ویدئو از رضایت و واکنش مخاطبان می تواند کار را برایتان راحت کند. حتی نحوه خرید و استفاده از خدمات پیج های فروشگاهی را ارائه می دهند. می تواند یک راه تعاملی موثر بین پیج و کاربران آن باشد. یکی از قالب های سودمند بوده که فرصت را برای ترغیب و تشویق مخاطبان می گستراند.
محتوای آموزشی
یک پیج فروشگاهی می تواند از پست هایی با قالب محتوای آموزشی نیز بهره بگیرد. بنابراین لزومی ندارد همه پست ها و استوری های شما شامل معرفی یک محصول یا خدمت ویژه باشد. گاهی می توانید نحوه تولید انواع محصول را آموزش دهید. گاهی حتی می توان مطالب آموزشی در مورد نحوه استفاده از یک وسیله مرتبط را ارائه داد.
این نمونه از محتواها مخاطبان زیادی دارند. زیرا اغلب افراد به سمت تهیه شخصی یک محصول می روند و دوست دارند تولیدات شخصی داشته باشند. می تواند یک عامل موثر در هدایت نظر و سلیقه مخاطب به سمت پیج فروشگاهی باشد. به عبارتی دیگر با ارائه این آموزش ها به نظر می رسد به کاربران خود اهمیت می دهید.
بیشتر بخوانید : آموزش تولید محتوا برای پیج لباس کودک
هشتگ ها
یکی از راه های هدایت کاربران به سمت یک پیج، هشتگ ها می باشند. هشتگ ها نوعی دیگر از محتواهای تولیدی یک پیج تلقی می شوند. برخی از آن ها بازدید بیشتری دارند و برخی نیز از محتوای بازدیدی کم تری بهره می برند. اما کدام یک از این موارد بهتر است. آیا یک هشتگ کلیدی با تعداد پست بالا به سود شماست؟؟ نه چنین فکری اشتباه است. زیرا دامنه بالای یک هشتگ با تعداد پست بالا ممکن است مانع از دیده شده پست شما شود. پس آیا کم بودن پست های مربوط یک هشتگ موثر است؟؟ باز هم این چنین نیست. اگر هشتگ انتخابی شما از پست های حمایت کننده کم تری بهره ببرد یعنی مخاطبان کمی دارد. شاید در این صورت مورد اهمیت واقع نشود. اگر بتوانید طیف کاملی از انواع هشتگ مرتبط با پست خود را ارائه دهید، موفقیت بیشتری دارید.
جمع بندی
در فضای مجازی تولید محتوا نقشی پر اهمیت از خود نشان می دهد. با کمک انواع محتوا قادرید تا فعالیت مجازی خود را گسترش و پر مخاطب نمایید. البته اگر اصول و قواعد آن را به درستی رعایت نمایید. پیج فروشگاهی یکی از انواع فعالیت های دنیای مجازی است. این پیج اینستاگرامی می تواند برای موفقیت خود به سمت تولید انواع محتوا برود. حالا دیگر می دانیم این فرایند به چه فعالیت های اطلاق می شود. تولید محتوا به همان اندازه که می تواند مخاطب را جذب نماید می تواند او را دفع کند. در ارائه این موارد با وسواس و حساسیت بیشتری پیش بروید.